Svátek má: Václav

Regiony

Velikost textu:

Velké dopravní stavby překopou jízdní řády v kraji od základů

Velké dopravní stavby překopou jízdní řády v kraji od základů

Doprava v Pardubickém kraji se od dubna v mnohém zkomplikuje. Správa železnic totiž pokračuje s náročnými opravami pardubického hlavního nádraží a zároveň s modernizací traťového úseku Poříčany – Velim v sousedním Středočeském kraji.

Ilustrační foto
14. února 2021 - 11:30

Od 4. května pak zahájí dlouho očekávanou a tolik potřebnou modernizaci železničního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. S těmito stavebními pracemi budou souviset také změny v železničních jízdních řádech a náhradní autobusová doprava, které budou platit už od 6. dubna.

„Správa železnic postupně zintenzivňuje práce v pardubickém železničním uzlu i v traťovém úseku mezi Poříčany a Velimí. Kvůli nižší kapacitě tratě i samotného pardubického hlavního nádraží od 6. dubna začnou na hlavním železničním koridoru i na řadě přípojných tratí platit výlukové jízdní řády. Práce na modernizaci úseku mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí by pak podle posledních informací Správy železnic měly začít 4. května. Půjde o investici státu, která je pro další rozvoj železniční dopravy a zvýšení kapacity celého koridoru naprosto klíčová,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní obslužnosti Michal Kortyš a dodal: „Všechny tyto stavby si vyžádají velké množství výluk a zavedení výlukových jízdních řádů. A to nejen v regionální, ale také dálkové železniční dopravě, kterou objednává Ministerstvo dopravy. Bude proto nutné upravit řadu spojů také v návaznosti na spoje objednávané státem na hlavním železničním koridoru tak, aby na sebe spoje co nejvíce navazovaly.“

„V souvislosti se sníženou kapacitou opravovaných traťových úseků plánujeme od 6. dubna odklony dálkových vlaků railjet a EuroCity linky Ex3 v úseku mezi Prahou a Brnem po trase přes Havlíčkův Brod a s úpravami jízdních řádů bude potřeba počítat i na expresních linkách Ex1 a Ex2 z Prahy na Ostravsko a Valašsko a na rychlíkových linkách R18 a R19 z Prahy přes Českou Třebovou do Brna a přes Olomouc na Slovácko. Současně s tím budou upravené i jízdní řády přípojných regionálních vlaků nejen z Pardubic, ale i z Přelouče, Moravan, Chocně nebo Svitav,“ řekl ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Pardubicích Tomáš Netolický a dodal: „Od 4. května navíc budou všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou nahrazené autobusy. První fáze této výluky je plánovaná až do 4. prosince 2021, nicméně modernizace tratě bude pokračovat i v následujících letech.“

Investic ze strany správy železnic se nejen v letošním roce sejde hned celá řada. „Modernizace koridoru bude zahrnovat nejen výměnu stávajícího zastaralého technického a technologického vybavení, ale přinese také výstavbu nového nádraží v Brandýse nad Orlicí a několika kilometrů nových protihlukových stěn,“ řekl hejtman Martin Netolický.

V souběhu s modernizací uzlu Pardubice začne Správa železnic s pracemi na modernizaci a zdvojkolejnění na trati Pardubice – Hradec Králové v úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová. „V letošním roce bude náhradní autobusová doprava zavedena od konce května do poloviny listopadu, a to v úsecích Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice nad Labem a Pardubice hl.n. – Chrudim,“ doplnil hejtman Netolický.

Z Poličky na Vysočinu se řidiči projedou po nové silnici letos

Podle náměstka hejtmana Michala Kortyše by měly být výlukové jízdní řády známy co nejdříve tak, aby se mohli cestující včas připravit. „Jakmile budeme mít všechny informace k dispozici, budou změněné regionální jízdní řády propsány také do internetových vyhledavačů, zaslány starostům a prezentovány na webu kraje. Vím, že se bude jednat o komplikaci pro cestující, ale odměnou nám bude modernizovaná část koridoru, která je nyní špuntem v celé síti,“ řekl Kortyš, který věří, že cestující budou mít pro změny pochopení.

Pardubickénovinky.cz informoval Mgr. Dominik Barták, tiskový mluvčí Pardubického kraje.

(jv,pardubickenovinky.cz,foto:arch.)