Svátek má: Andrea

Regiony

Velikost textu:

Značka Východní Čechy je úspěšná

Značka Východní Čechy je úspěšná

O víkendu skončila hlavní sezóna turistických veletrhů na letošní rok. Pardubický a Královéhradecký kraj se pod značkou Východní Čechy prezentovaly společně už potřetí a opět úspěšně. Z mezinárodních veletrhů si přivezly několik cen.

Východní Čechy - Trosky
13. března 2018 - 11:30
(Komerční sdělení)

Na lednovém veletrhu GO/REGIONTOUR v Brně se tradičně předávala ocenění v soutěži Velká cena cestovního ruchu 2017/2018. Pardubický kraj získal prvenství v kategorii Nejlepší elektronický projekt. Cenu za inovovaný oficiální turistický portál Pardubického kraje www.vyhodnicechy.info převzal radní pro cestovní ruch René Živný. 

„Nová podoba portálu začala fungovat v polovině loňského roku. Snažíme se držet krok s dobou v informačních technologiích. Proto jsme sloučili verze pro počítače, tablety i chytré telefony do jedné moderní, na které se kromě jiného dá rychle vyhledat poptávaný objekt nebo akce. Portál má také geolokační funkci, která umožňuje vyhledávat objekty v aktuálním okolí uživatele,“ dodal radní Živný.

O úspěšné součinnosti krajů svědčí i ocenění za druhou nejpůsobivější expozici na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu Holiday World 2018 v Praze. Expozice se ve spojitosti s oslavami stého výroční od založení samostatné Československé republiky nesla v duchu stylové prvorepublikové kavárny. Stánek Východních Čech se tak vklínil mezi státy jižní Evropy, kdy na třetím místě skončil krásný stánek z Řecka, a za celkového vítěze byla odbornou porotou vybrána prezentace Itálie. Dále porota ocenila brožuru na téma loutkářství ve východních Čechách.


Na pražském veletrhu zároveň probíhalo i vyhlášení tradiční ankety s názvem Kraj mého srdce. Pardubický kraj v letošním ročníku ankety obhájil loňské prvenství v kategorii Koně a koňské stezky. „Zdá se, že tato kategorie je jako předurčená právě pro náš kraj, protože se nám zde už podruhé za sebou podařilo získat první místo,“ měl radost René Živný.

„Společnými aktivitami se šetří veřejné prostředky, zároveň je pro návštěvníky obou krajů, kteří tyto regiony vnímají celkově jako východní Čechy připravena ucelená a širší turistická nabídka,“ poznamenal z Královéhradeckého kraje radní Královéhradeckého kraje Pavel Hečko, do jehož gesce spadá regionální rozvoj a cestovní ruch. „Letos jsme kromě Turistických novin vydali společně také dva propagační materiály, konkrétně mapu pivovarů východních Čech a Architekturu první republiky ve východních Čechách,“ informoval radní Hečko.

Pardubickenovinky.cz informovala PhDr. Zuzana Nováková za Pardubický kraj.

(jv,pardubickenovinky.cz foto:arch)