Svátek má:
Ivona
OTEVŘENÝ DOPIS: Vladimír Štěpán
KOMENTÁŘ: Jan Campbell
Regiony
Ze Seče do Třemošnice po nové silnici za 184 milionů korun

Pardubický kraj v posledních letech investuje výrazné finanční prostředky do modernizací silnic v okolí Seče a Třemošnice.
Silnice Seč - Třemošnice
4. července 2022 - 11:30
V pátek byla dokončena investice do modernizace silnice II/337 ze Seče do Třemošnice za 184 milionů korun včetně daně. Již v roce 2020 byla dokončena kompletní úprava komunikace z Trhové Kamenice do Vršova za 155 milionů korun a nyní je dokončováno její pokračování z Vršova do Seče za 121 milionů korun.
„Za výrazné pomoci evropských fondů jsme připravili čtyřetapovou modernizaci silnic v okolí Seče, Třemošnice a Trhové Kamenice. První realizovanou stavbou byla komunikace z Trhové Kamenice do Vršova za 155 milionů korun, která byla dokončena v roce 2020. Na tuto stavbu navazuje pokračování téměř osmikilometrového úseku z Vršova do Seče za 121 milionů korun, kde nyní práce pokračují. Ze Seče pak máme na dvě etapy rozdělenou komunikaci II/337, jejíž první dokončený úsek končí v Třemošnici. Jedná se o více jak osm kilometrů dlouhý úsek na trase Třemošnice, Podhradí, Starý Dvůr, Kraskov, Žďárec u Seče a Seč,“ řekl hejtman Martin Netolický.
„Stavba byla financována ze 70. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu, kdy podíl finanční dotace z rozpočtu Evropské unie tvoří 90 procent nákladů. Celková cena díla je v současné chvíli necelých 184 milionů korun včetně daně, ale bude ještě mírně ponížena po odpočtech za stavební práce, které nebylo třeba provádět,“ řekl hejtman Martin Netolický s tím, že celková doba výstavby byla 298 stavebních dnů.
Nyní otevřený úsek silnice začíná v Seči na křižovatce se silnicí II/340 a končí v Třemošnici na křižovatce se silnicí III/33741. „Modernizace spočívá v kompletní obnově živičných a podkladních vrstev v šířce komunikace 7,5 metrů, což oproti předchozímu stavu znamenalo rozšíření komunikace. Součástí byla také demolice tří mostních objektů v místní části Kraskov, přičemž došlo ke kompletní výstavbě mostů nových. Dále jsme řešili přeložky chodníků ve městě Seč, přeložky inženýrských sítí, výstavbu a obnovu propustků, hospodářských sjezdů, autobusových zálivů a obnovu vodorovného a svislého dopravního značení,“ vyjmenoval náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Nejnáročnější částí stavby a její dominantou byl bezesporu skalní masiv, který se zároveň nachází na území národní přírodní rezervace Lichnice v chráněné krajinné oblasti Železné hory. „Skalní masiv podél komunikace byl v havarijním stavu a docházelo k jeho sesuvu na komunikaci. Musela být odstraněna vegetace, která masiv rozrušovala, došlo k očištění skalních stěn, byly odstraněny svahové pokryvy a rizikové části masivu bylo nutné odtěžit,“ přiblížil práce hejtman Martin Netolický.
Dále bylo provedeno zajištění masivu v podobě překrytí kotvenými vysokopevnostními ocelovými sítěmi a byly zde umístěny dynamické bariéry. Zabezpečení masivu zvýšilo komfort řidičů a především pak jejich bezpečnost, a zároveň velmi citlivě zasahuje do chráněného krajinné oblasti.
„Za výrazné pomoci evropských fondů jsme připravili čtyřetapovou modernizaci silnic v okolí Seče, Třemošnice a Trhové Kamenice. První realizovanou stavbou byla komunikace z Trhové Kamenice do Vršova za 155 milionů korun, která byla dokončena v roce 2020. Na tuto stavbu navazuje pokračování téměř osmikilometrového úseku z Vršova do Seče za 121 milionů korun, kde nyní práce pokračují. Ze Seče pak máme na dvě etapy rozdělenou komunikaci II/337, jejíž první dokončený úsek končí v Třemošnici. Jedná se o více jak osm kilometrů dlouhý úsek na trase Třemošnice, Podhradí, Starý Dvůr, Kraskov, Žďárec u Seče a Seč,“ řekl hejtman Martin Netolický.
„Stavba byla financována ze 70. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu, kdy podíl finanční dotace z rozpočtu Evropské unie tvoří 90 procent nákladů. Celková cena díla je v současné chvíli necelých 184 milionů korun včetně daně, ale bude ještě mírně ponížena po odpočtech za stavební práce, které nebylo třeba provádět,“ řekl hejtman Martin Netolický s tím, že celková doba výstavby byla 298 stavebních dnů.
Nyní otevřený úsek silnice začíná v Seči na křižovatce se silnicí II/340 a končí v Třemošnici na křižovatce se silnicí III/33741. „Modernizace spočívá v kompletní obnově živičných a podkladních vrstev v šířce komunikace 7,5 metrů, což oproti předchozímu stavu znamenalo rozšíření komunikace. Součástí byla také demolice tří mostních objektů v místní části Kraskov, přičemž došlo ke kompletní výstavbě mostů nových. Dále jsme řešili přeložky chodníků ve městě Seč, přeložky inženýrských sítí, výstavbu a obnovu propustků, hospodářských sjezdů, autobusových zálivů a obnovu vodorovného a svislého dopravního značení,“ vyjmenoval náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Nejnáročnější částí stavby a její dominantou byl bezesporu skalní masiv, který se zároveň nachází na území národní přírodní rezervace Lichnice v chráněné krajinné oblasti Železné hory. „Skalní masiv podél komunikace byl v havarijním stavu a docházelo k jeho sesuvu na komunikaci. Musela být odstraněna vegetace, která masiv rozrušovala, došlo k očištění skalních stěn, byly odstraněny svahové pokryvy a rizikové části masivu bylo nutné odtěžit,“ přiblížil práce hejtman Martin Netolický.
Dále bylo provedeno zajištění masivu v podobě překrytí kotvenými vysokopevnostními ocelovými sítěmi a byly zde umístěny dynamické bariéry. Zabezpečení masivu zvýšilo komfort řidičů a především pak jejich bezpečnost, a zároveň velmi citlivě zasahuje do chráněného krajinné oblasti.
Kruhový objezd ve Skutči zvýší bezpečnost dopravy
Pardubický kraj zároveň počítá s návazností posledního úseku od Třemošnice po hranici kraje. „V současnosti máme připravenou projektovou dokumentaci a čekáme na vypsání vhodné výzvy. Pokud by se vše povedlo v letošním roce, modernizace posledního úseku by mohla začít na začátku stavební sezóny 2023,“ dodal hejtman.
Pardubickénovinky.cz informoval Mgr. Dominik Barták, tiskový mluvčí Pardubického kraje.
Pardubickénovinky.cz informoval Mgr. Dominik Barták, tiskový mluvčí Pardubického kraje.
(jv,pardubickenovinky.cz,foto:kú)
OTEVŘENÝ DOPIS: Vladimír Štěpán
KOMENTÁŘ: Jan Campbell