Svátek má: Kryštof

Regiony

Velikost textu:

Plán zimní údržby silnic I.třídy na Pardubicku

Plán zimní údržby silnic I.třídy na Pardubicku

Silničáři společně s obcemi, hasiči i policií připravují plán zimní údržby silnic I.třídy na Pardubicku.

Ilustrační foto
7. září 2018 - 11:30

Silničáři společně se zástupci Integrovaného záchranného systému z řad hasičů, policistů a záchranářů a zástupci dopravních úřadů obcí s rozšířenou způsobností, Krajského úřadu Pardubice a ŘSD Pardubice se sešli k veřejnému projednání plánu zimní údržby silnic první třídy na Pardubicku pro nadcházející sezónu. Schůze proběhla 5.9. na Ředitelství silnic a dálnic v Pardubicích.

„Jednání bylo velmi konstruktivní a přítomní byly podrobně seznámeni se vznikajícím plánem, který mohli okamžitě připomínkovat. Jejich výstupy budou zapracovány do výsledného manuálu,“ říká generální ředitel společnosti Sovis Petr Smola.

Plán zimní údržby je podrobný zhruba sedmdesátistránkový dokument, který se skládá z textové a mapové části a řeší například místa odstavení techniky nebo nakládky posypových materiálů či obsazení dispečinků v jednotlivých oblastech. Jsou v něm mimo jiné vypracovány podrobné postupy při zvýšeném spadu sněhu a dalších nepříznivých klimatických podmínkách. Při kalamitních situacích je například předem jasně určeno, kdo a za jakých okolností je oprávněn uzavřít komunikaci, koho o tom spraví apod. Na základně připomínek všech zúčastněných vznikne do konce září finální plán zimní údržby silnic I. třídy na Pardubicku, který společnost předává Ministerstvu dopravy a generálnímu Ředitelství silnic a dálnic.


Údržbu silnici I. třídy zajišťuje pro nadcházejících 8 let konsorcium společností Sovis a Eurovia. Společnost Sovis bude udržovat silnice první třídy v okresech Ústí nad Orlicí a Svitavy. Přípravy na zimu zahrnují mimo jiné posilování technického a personálního zázemí.

„Pořídili jsme si nyní vlastní halu na sůl, nové sypače a přidáváme další dispečink ve Svitavách,“ říká generální ředitel firmy Sovis Petr Smola.


Vozový pak rozšířila společnost během léta o tři nová vozidla Man se sypačovými nástavbami Kobit. Mezi udržované úseky patří i náročnější lokality jako jsou Suchý vrch, Králíky, Červená Voda, tunel Hřebeč a také území kopírující hranici Olomouckého kraje mezi Svitavami, Moravskou Třebovou a Studenou Loučkou. Sypače jsou vybaveny plynulým řízením dávkování soli a solanky přesně podle stavu vozovky. Auta uvezou 8 m³ soli a 2,5 tisíce litrů solanky. Konkrétně je sypač schopen podle klimatických podmínek aplikovat od 5 do 40 g soli na m², což by při využití maximální kapacity znamenalo posyp 7,5 tunami soli za hodinu. Vozy jsou standardně vybaveny GPS a na dispečink se například přenášejí údaje o venkovní teplotě. Dispečer má přehled o pohybu vozidla a celkové klimatické situaci v regionu.

Pardubickenovinky.cz informovala Jana Kittová za Navimedia s.r.o.

(jv,pardubickenovinky.cz foto:arch)