Svátek má:
Ivona
OTEVŘENÝ DOPIS: Vladimír Štěpán
KOMENTÁŘ: Jan Campbell
Regiony
Kraj řeší havarijní most v Řečanech nad Labem, má vzniknout nový

Pardubický kraj řeší havarijní stav mostu v Řečanech nad Labem. S největší pravděpodobností zde bude umístěno mostní provizorium a vznikne most nový. Ten bude respektovat nedalekou památku UNESCO, tedy Národní hřebčín Kladruby nad Labem.
Současný řečanský most a vizualizace
4. srpna 2022 - 11:30
Stávající třípólový most z monolitického železobetonu byl postaven v roce 1926 a vykazuje nedostatečnou zatíženost konstrukce do deseti tun. „Nosná konstrukce je u konce své životnosti z důvodu vysoké koroze betonářské výztuže, která již nespolupůsobí s betonovým průřezem ve větší části nosné konstrukce. V tuto chvíli proto uvažujeme o nákupu vlastního mostního provizoria, které z dlouhodobého pohledu vychází levněji a jde použít i v případě dalších oprav či staveb mostů,“ uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.
Stavba nového mostu byla na základě požadavků Ředitelství vodních cest, Ministerstva kultury, Povodí Labe a Státního fondu dopravní infrastruktury stanovena na více než 184 milionů korun. „Dá se počítat s tím, že vzhledem k současným cenám materiálu, bude vyšší. Je nutné počítat také s demolicí současného mostu, která by měla stát více než 14 milionů korun. Předpokládám, že tak jak si kladly podmínky všechny možné organizace, tak se budou i podílet na vysoké ceně investice,“ sdělil Kortyš.
Stavba nového mostu byla na základě požadavků Ředitelství vodních cest, Ministerstva kultury, Povodí Labe a Státního fondu dopravní infrastruktury stanovena na více než 184 milionů korun. „Dá se počítat s tím, že vzhledem k současným cenám materiálu, bude vyšší. Je nutné počítat také s demolicí současného mostu, která by měla stát více než 14 milionů korun. Předpokládám, že tak jak si kladly podmínky všechny možné organizace, tak se budou i podílet na vysoké ceně investice,“ sdělil Kortyš.
Rada památky UNESCO řešila řečanský most i výjimečnost výcviku
Na vlastní stavbu mostu je již vydáno územní rozhodnutí. „Veřejný zájem je zde vyjádřen plným průplavným profilem, odstraněním pilíře mostu z vodního toku a zvýšením bezpečnosti chodců a cyklistů vybudováním chodníků a cyklostezky,“ uvedl Kortyš s tím, že nový most by měl respektovat požadavky splavnění Labe.
Plavební výška má být minimálně sedm metrů nad maximální plavební hladinou, nyní je její hodnota 5,33 - 6,23 metru. Plavební šířka je dnes 27,3 metru, po modernizaci mostu bude 58,0 metru. Stavba by mohla být zahájena ve druhé polovině roku 2023.
„V současné době je požádáno o vydání stavebního povolení, projektová dokumentace pro provedení stavby bude předána v lednu 2023. Kdy bude stavba zahájena bude záležet na finančních prostředcích,“ dodal Kortyš s tím, že v době stavby mostu budou řidiči využívat mostního provizoria tak, aby nebyla omezena doprava v oblasti.
Pardubickénovinky.cz informoval Mgr. Dominik Barták, tiskový mluvčí Pardubického kraje.
Plavební výška má být minimálně sedm metrů nad maximální plavební hladinou, nyní je její hodnota 5,33 - 6,23 metru. Plavební šířka je dnes 27,3 metru, po modernizaci mostu bude 58,0 metru. Stavba by mohla být zahájena ve druhé polovině roku 2023.
„V současné době je požádáno o vydání stavebního povolení, projektová dokumentace pro provedení stavby bude předána v lednu 2023. Kdy bude stavba zahájena bude záležet na finančních prostředcích,“ dodal Kortyš s tím, že v době stavby mostu budou řidiči využívat mostního provizoria tak, aby nebyla omezena doprava v oblasti.
Pardubickénovinky.cz informoval Mgr. Dominik Barták, tiskový mluvčí Pardubického kraje.
(jv,pardubickenovinky.cz,foto:kú)
OTEVŘENÝ DOPIS: Vladimír Štěpán
KOMENTÁŘ: Jan Campbell