Svátek má: Petr

Regiony

Velikost textu:

CZ LOKO ovládlo Letohradské strojírny. Změní je v provozovnu

CZ LOKO ovládlo Letohradské strojírny. Změní je v provozovnu

Akcionáři společnosti CZ LOKO na páteční valné hromadě schválili dokončení projektu, v němž podle dlouhodobé strategie firma převzala jmění i závazky Letohradských strojíren a stane se jejich právním nástupcem.

Ilustrační foto
16.prosinec 2017 - 11:30

Následovat bude výmaz strojíren z obchodního rejstříku a místo dceřiné společnosti bude mít CZ LOKO v Letohradě provozovnu. O této změně informoval Pardubickenovinky.cz mluvčí CZ LOKO Zdeněk Zuntych.

„Pro čtyři desítky zaměstnanců v Letohradě se změní jen zaměstnavatel, kterým budeme my, jinak nic. Nám však odstranění „mezičlánku“ přinese jednodušší řízení i účetnictví, sníží se náklady a otevře prostor pro další obchodní aktivity,“ vysvětluje Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.

To mělo ve strojírnách, které existovaly pod různými názvy od roku 1993, původně 77 procentní podíl a od letošního října stoprocentní. Nová provozovna se zde zaměří na servis kolejových vozidel. V Žamberku, kde měly strojírny malý provoz, zůstane výroba chladících článků, nádrží nebo kapotáže na projekty CZ LOKO.


Akcionáři CZ LOKO dnes také schválili účetní závěrku fiskálního roku, trvajícího od 1. října 2016 do 30. září 2017. V něm firma utržila téměř 2,2 miliardy korun, o dvě procenta meziročně méně, ale její zisk před zdaněním vzrostl ze 41 na 87 milionů Kč.

„Vyrábíme efektivněji, s nižšími režijními náklady. Projevila se specializace provozoven i stabilizace portfolia našich lokomotiv, což snížilo náklady na drahý vývoj a neméně drahé schvalovaní vozidel do provozu,“ uvedl Josef Bárta. Podnikatelský plán na fiskální rok 2017/18 předpokládá další růst efektivnosti a tržby opět přes dvě miliardy korun.

Firma sice oslabila v Rusku kvůli uvaleným sankcím Evropské unie po krymské krizi, ale nalezla nové trhy například v Maďarsku a posílila postavení třeba v Itálii, Finsku či Turecku. Nové lokomotivy vlastní provenience pod názvy EffiShunter či EffiLiner se jí daří prodávat i v Česku. Silné postavení má v Pobaltí, kde se prosadila modernizací lokomotiv, včetně šestinápravových 2M62UM pro těžkou nákladní dopravu.

(vm, Pardubickenovinky.cz, foto:arch.)